تخت برقی

تخت برقی

تخت برقی دارای تکونولوژی پیشرفته تری نسبت به تخت های قدیمی و مکانیکی می باشد که توسط پنلی که بر روی تخت ها نسب شده اند در حالت های مختلف تنظیم می شوند و کار را برای پرستاران و همراه بیمار آسان می کند. در تولید این تخت ها از 3 الی 4 موتور دی سی استفاده می شود . موتور تخت بیمارستانی با برق 24 ولت تغذیه شده که هیچ گونه خطری برای بیماران نخوهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی  تفاوت تخت بیمارستانی برقی و مکانیکی به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

تخت بیمارستانی صحرائی - تخت بیمارستانی تمام ABS - تخت بیمارستانی برقی

انواع تخت بیمارستانی برقی

این تخت ها بر اساس این که چند شکن در تخت استفاده شده باشد با توجه به انواع تخت بیمارستانی شکن دار و تفاوت آن ها به سه دسته تقسیم می شوند.

تخت برقی تک شکن

در این تخت ها زاویه سر توسط پنل برقی قابل تغییر می باشد.

تخت برقی دو شکن

در تخت دو شکن علاوه بر تغییر زاویه ناحیه سر و گردن، می توان توسط کنترل پنل های نصب شده، در ناحیه پای بیمار نیز تغییر زاویه انجام داد.

تخت سه شکن برقی

بهترین نوع تخت بیمارستانی از نوع سه شکن برقی می باشد. این نوع تخت از 3 ناحیه دارای قابلیت تنظیم زاویه می باشند. تغییر زاویه در این تخت ها مانند سایر تخت های برقی توسط کنترل پنل های روی بدنه تخت انجام می گردد. تخت های برقی 3 شکن علاوه بر تغییر زاویه در ناحیه سر و پای بیمار قابلیت تنظیم ارتفاع و تنظیم زاویه در ناحیه کمر می باشند.

 

مکانیزم تغییر شکن در تخت بیمارستانی برقی

در تخت برقی، محرک تغییر شکن، جک های خطی و در بعضی از موارد خاص نیز جک های ستونی هستند. در واقع وظیفه هر موتور تخت برقی، به حرکت درآوردن شکن مخصوص خود بوده و در صورتی که این تخت ها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع  باشد یک موتور نیز وظیفه تنظیم ارتفاع را به عهده دارد.

ویژگی های تخت شکن دار برقی

  • دارای قابلیت استفاده همزمان از تمامی پوزیشن ها
  • دارای قابلیت تنظیم توسط خود بیمار
  • راحتی تنظیم کردن ارتفاع و شکن برای پرستاران و همراهان بیمار
  • سهولت استفاده پرستاران از این تخت ها
  • مناسب جهت بیماران دارای وزن بالا
  • قابلیت جا به جایی شکن ها تا وزن 250 کیلوگرم

تخت بیمارستانی صحرائی - تخت بیمارستانی ABS - تخت بیمارستانی برقی - تخت بیمارستانی سه شکن

نقش موتور در تخت بیمارستانی برقی

موتورهای الکتریکی موجود در تخت های برقی جهت جا به جایی و تغییر موقعییت بیمار استفاده شده و موقعیت قرارگیری بالاتنه و پایین تنه بیمار را تغییر می دهد. همچنین این تخت ها دارای قابلیت تنظیم زاویه می باشد . تغییرموقعیت بالاتنه موجب تسهیل در نشستن بیمار جهت تغذیه و گاها تسهیل و بهبود تنفس می شود. برای جلوگیری از حرکت اضافه بیمار می توان موقعیت پایین تنه را تغییر داد . در بعضی از تخت های برقی، موتورها می توانند به کاهش ارتفاع و سهولت جا به جایی بیمار کمک کنند . تخت های برقی استراحتی ایمن را برای بیماران و همراهان تامین خواهد کرد مخصوصا اگر از موتور ضد آب در تخت بیمارستانی استفاده شده باشد. به دلیل استفاده از برق 24 ولت، این موتورها، خطری برای بیماران ایجاد نمی کند وایمنی بیمار در تخت بیمارستانی حفظ می شود، در نتیجه از آنها درتولید تخت بیمارستانی استفاده می شود.توان موتور دی سی تخت بیمارستانی 6000 نیوتون معادل 600 کیلوگرم جهت استراحت بیمار با هر محدوده وزنی می باشند که این امر استحکام بالای موتورها را نشان می دهد.

مزایای تخت برقی

  • در تخت برقی با توجه به استفاده از چند موتور پرقدرت، تغییر زاویه و ارتفاع کل تخت به راحتی و با فشردن دکمه قابل انجام می باشد.
  • موتور تخت با توجه به این که ضد آب می باشد قابلیت شستشوی بیمار بر روی تخت بدون ایجاد خطر برای بیمار و همراهان وی فراهم خواهد شد.
  • استفاده از متریال با کیفیت در تخت بیمارستانی برقی، عمر این تخت ها را بیشتر خواهد کرد.

 

مزایای تخت برقی تجهیزات پزشکی صحرایی

  • تخت برقی صحرایی توسط مرغوب ترین متریال تولید گردیده و آن را نسبت به سایر تخت های بیمارستانی متمایز کرده است.  استفاده از مواد ABS  در تخت بیمارستانی قابلیت ضدعفونی و شستشوی تخت بیمارستانی را بدون آسیب به تخت فراهم کرده است.
  • از دیگر مزایای این تخت ها نسبت به تخت های دیگر، شاسی کشی دوبل آن ها بوده که منجر به ارائه گارانتی بلند مدت برای این تخت ها شده است.
  • این تخت ها می توانند بدون هرگونه مشکلی تا محدوده وزنی 180 کیلوگرم را جابجا نمایند و علاوه بر آن تحمل وزن کلی این مدل تخت ها تا 250 کیلوگرم می باشد. برای جابجایی تخت ها نیاز به استفاده از چرخ های ترمزدار ساخته شده از فلز مرغوب می باشد که در تخت بیمارستانی برقی از چنین چرخی استفاده شده است که منجر به جابجایی روان و بدون لرزش و صدا می گردد.
  • یکی دیگر از مسائلی که ذهن همراهان و بیمار را درگیر می نماید، شست و شو و نظافت بیماران بر روی تخت بیمارستانی می باشد که با توجه به استفاده از موتور تخت بیمارستانی در تخت بیمار، شستشوی بیمار بدون هیچ مشکلی انجام می شود. چرا که این موتور ها دارای کیفیت درجه یک بوده و دارای پوسته های خارجی مقاوم در برابر رطوبت و مواد ضد عفونی هستند لازم به ذکر است که این موتور ها دارای گارانتی مدت دار بوده و با 5 سال خدمات پس از فروش خدمت شما ارائه می گردد.

برا مطالعه ی سایر تجهیزات بیمارستانی صحرایی به صفحه مربوطه مراجعه نمایید

 

انواع تخت بیمارستانی برقی تجهیزات پزشکی و تخت بیمارستانی صحرائی

تخت بیمارستانی سه شکن برقی – کد 101

تخت بیمارستانی سه شکن برقی – کد 102

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تخت بیمارستانی و تخت بیمارستانی برای منزل، آشنایی با تخت بیمارستانی صحرائی، انواع تخت بیمارستانی صحرائی و تجهیزات بیمارستانی می توانید از صفحات مربوطه بازدید بفرمایید برای اطلاع از قیمت تخت بیمارستانی دستی با شماره 02166410796 تماس حاصل فرمایید.
 

 

 

انواع تخت بیمارستانی صحرائی

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم