کاربرد لاکر بیمارستانی | کاربرد کمد کنار تخت بیمارستانی

کمد کنار تخت یا لاکر به منظور قرار دادن وسایل بیمار یا همراهانش در آن مورد استفاده قرار می گیرند و باعث دسترسی راحت و آسان بیمار و همراه وی می گردند.

طراحی کمد کنار تخت بیمار

کمدها دارای طرای منحصر به فردی بوده و از یک چهارچوب آلومینیومی و بدنه با جنس های مختلف، متناسب با سلیقه تولیدکننده و با توجه به استانداردهای تعیین شده از طرف سازمان علوم پزشکی طراحی و تولید می گردند. کمدهای کنار تخت دارای استحکام بالایی بوده و به گونه ای طرای گردیده اند که در صورت معیوب شدن فقط نیاز به تعویض همان قسمت مشکل دار می باشد و دیگر نیاز به تعویض کل بدنه لاکر نمی باشد. این کمدها در کنار تخت بیمارستانی قرار گرفته و معمولا طراحی آن ها به گونه ای است که ارتفاع آن ها برابر با ارتفاع تخت های بیمارستانی باشند.

کمد کنار تخت بیمارستانی - کد 111

اجزای لاکر بیمارستانی

طراحی این کمدها به گونه ای است که داری قسمت های متعددی می باشد. در قسمت اول آن که در قسمت پایین کمدها قرار گرفته است فضای بزرگتری به منظور قرارگیری وسایلی مانند ساک بیمار، کفش، ساک همراه بیمار، کیف و … تعبیه شده است. در قسمت دوم که در بالای کمدها قرار دارند، فضای کوچکتری در نظر گرفته شده و متناسب با قرارگیری موبایل، عینک، کتاب، دارو و چیزهایی نظیر آن ها می باشد. این کمد ها مناسب استفاده در مراکز درمانی و پزشکی مانند بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی، کلینیک ها، درمانگاه ها و غیره می باشند.

مواد تشکیل دهنده لاکر بیمارستانی

لاکر ها باید از موادی تشکیل شوند که قابلیت ضدعفونی کردن داشته و قابل شستشو باشند. مواد لایه ای مورد استفاده برای اسکلت، قبل از به کار بردن روکش تزئینی پلاستیکی کمدها نباید دارای ضخامت کمتر از 15 میلی متر باشند. قسمت زیرین اسکلت کمد کنار تخت بیمارستانی باید از چوب پهن برگ 18 میلی متر بوده و به لبه های بدون حفاظ پرچ شده به پایه های اسکلت کمد کنار تخت متصل گردد یا با قاب های چوبی پهن برگ، با چوب های عمودی چهار چوب و ریل ها با سطح مناسب جهت تضمین به پیچ های چرخ های کمد متصل شود. این الزامات جهت فراهم آوردن ایمنی و استحکام چرخ کمد بیمارستانی و فنرها می باشد. در نظر داشته باشید که چرخ ها نباید به چوب های با کیفیت پایین پیچ شوند.

ضخامت قفسه ها و تقسیم بندی های کوتاه نباید کمتر از 12 میلی متر باشد و در صورت استفاده از خرده چوب به عنوان متریال سازنده نباید کمتر از 15 میلی متر باشد.

لاکر تمام ABS - کد 120

چرخ لاکر تخت بیمارستانی

چرخ های مورد استفاده در لاکرها دارای قطر های 5 و 7.5 بسته به سلیقه تولیدکننده و متناسب با تخت بیمارستانی استفاده می گردد. این چرخ ها از پلی آمید ها یا PVC تولید گردیده و قابل شستشو و ضدعفونی می باشند. در کمدها ترجیح داده می شود به منظور جلوگیری از زنگ زدگی و ایجاد سروصدا از چرخ های فلزی استفاده نشود. چرخ های مورد استفاده در لاکرها عموما به دو دسته گردان ترمزدار و گردان بدون ترمز تقسیم می گردند. به طور معمول از چرخ های ترمزدار برای جلوگیری از حرکت ناگهانی کمد ها استفاده می شود که در بازار از آن ها استقبال بیشتری می شود.

صنایع پزشکی صحرایی تولیدکننده انواع تخت بیمارستانی و سایر تجهیزات بیمارستانی، یکی از تولیدکنندگان لاکر بیمارستانی و کمد کنار تخت بیمارستانی می باشد که مشخصات آن ها را می توانید مشاهده کنید:

کمد کنار تخت – کد 111

لاکر تمام ABS – کد 120

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02166410796 تماس حاصل فرمایید.