تخت های بیمارستان تخت هایی هستند که برای 24 ساعت بستری بیمار مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع این تخت ها جزء جدا نشدنی در بیمارستان ها و مراکز درمانی می باشند. با گسترش تکنولوژی هرروز به انواع تخت بیمارستانی افزوده می شود تا نیاز بازار تامین شود.

استفاده از سیستم الکتریکی در هر وسیله ای باعث ساده تر شدن استفاده از آن می گردد. تخت های برقی که دارای مقبولیت فراوانی هستند، جهت ایجاد موقعیت های متفاوت از نیروی الکتریکی استفاده می نمایند. تخت برقی بسته به نوع ان ممکن است شامل یک الی چهار موتور باشند.

تخت های برقی به دلیل قابلیت تغییر شکن و تنظیم ارتفاع با فشردن دکمه ریموت کنترل و همچنین بهره گیری از موتورهای قدرتمند انتخاب مناسبی برای نگهداری بیماران و همچنین مراقبت از سالمندان می باشند. با توجه به این که بیماران پس از مدتی از وضعیتی که در آن قرار گرفته اند خسته می شوند نیاز دارند که بتوانند به راحتی موقعیت خود را تغییر دهند، از این رو بهره گیری ازتخت بیمارستانی برقی برای  منزل و یا بیمارستان، نیازهای اینچنینی بیماران را برطرف خواهد کرد.

تخت بیمارستانی صحرائی - تخت بیمارستانی ABS - تخت بیمارستانی برقی - تخت بیمارستانی سه شکن

مشخصات موتور تخت بیمارستانی برقی

توان موتور دی سی تخت بیمارستانی 6000 نیوتون معادل 600 کیلوگرم جهت استراحت بیمار با هر محدوده وزنی می باشند که این امر استحکام بالای موتورها را نشان می دهد. در واقع قدرت موتور مهم ترین عامل تاثیرگذار بر کیفیت آن می باشد. از این موتورها علاوه بر استفاده در انواع تخت بیمارستانی در صندلی های پزشکی و زیبایی نیز استفاده می شود.

به دلیل استفاده از برق 24 ولت، این موتورها، خطری برای بیماران ایجاد نمی کند و ایمنی بیمار در تخت بیمارستانیی حفظ می شود، در نتیجه از آنها در تولید تخت بیمارستانی استفاده می شود.

عملکرد این موتورها برای آرامش هرچه بیشتر بیمار بی صدا می باشند. جنس بدنه موتور از ABS بوده که همین امر باعث استحکام بالای بدنه موتور و جلوگیری از ورود گرد و غبار بر روی چرخ دنده ها و در نتیجه جلوگیری از افت توان موتور خواهد شد. چرخ دنده موتور، فلزی می باشد تا کارایی بالاتر و ساییدگی کمتری داشته باشد.

تخت بیمارستانی صحرائی - تخت بیمارستانی تمام ABS - تخت بیمارستانی برقی

شستشوی تخت بیمارستانی برقی

شستشوی تخت بیمارستانی می بایست با توجه به توضیحات کارخانه سازنده انجام شود. در واقع بر اساس مواد به کار رفته در تخت ها روش شسشتشوی تخت بیمارستانی متفاوت می باشند. هر تخت بیمارستانی در بیمارستان می بایست پس از استفاده هر بیمار شستشو و ضد عفونی گردد. همچنین در مورد تخت بیمارستانی در منزل و بیمارانی که در بیمارستان بیش از یک هفته بستری باشند می بایست هر هفته تخت تمیز شود.

با توجه به این که تخت مریض دارای قسمت های مختلفی نظیر فریم و شاسی تخت بیمارستانی، چرخ تخت بیمارستانی، ریل و حفاظ جانبی تخت بیمارستانی و موتور تخت بیمارستانی و… می باشد، می بایست به خوبی تمیز و ضدعفونی شوند. موتور در تخت بیمارستانی برقی مهمترین قسمت تخت بوده و در صورتی که ضد آب نباشد، با نفوذ آب ممکن است اتصالی کند و علاوه بر از کار افتادن، باعث خطر برق گرفتگی شود.

موتور ضد آب واترپروف

استفاده از موتور ضد آب (واترپروف) در تخت برقی نگرانی ها در ارتباط با شستشو و نفوذ آب به موتور را برطرف خواهد کرد. موتورهای مورد استفاده در تخت بیمارستانی صحرایی همگی ضد آب بوده و از بهترین جنس وارداتی می باشند که همین امر منجر به برتری تخت بیمارستانی برقی تجهیزات پزشکی صحرایی نسبت به سایر تخت ها شده است.

این موتورها در برابر آب مقاوم بوده و علاوه بر آن که شست و شوی آنها راحت می باشد نفوذ مایع هایی نظیر آب، مواد شوینده و … نیز نگران کننده نخواهد بود. بنابراین تخت ها را می توان توسط آب و شوینده های مناسب به راحتی شست و از آنها در مکان های مرطوب نیز استفاده کرد.

از نمونه تخت های بیمارستانی برقی تجهیزات پزشکی صحرائی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تخت بیمارستانی سه شکن برقی – کد 101

تخت بیمارستانی سه شکن برقی – کد 102

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تخت بیمارستانی و انواع تخت بیمارستانی، آشنایی با تخت بیمارستانی صحرائی، انواع تخت بیمارستانی صحرائی و تجهیزات بیمارستانی صحرایی می توانید از صفحات مربوطه بازدید بفرمایید برای اطلاع از قیمت تخت بیمارستانی با شماره 02166410796 تماس حاصل فرمایید.

انواع تخت بیمارستانی صحرایی