تاثیر ابعاد تخت بیمارستانی در رضایت و راحتی بیمار

تخت های بیمارستانی یکی از اساسی ترین تجهیزات بیمارستان می باشند که دارای طراحی و مدل های متفاوت برای بیماران مختلف هستند. به عبارتی تخت های بستری بیمار، تخت هایی هستند که برای استراحت بیمار در طول 24 ساعت مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که بیماران، زمان زیادی از مدت زمان بستری خود را در تخت سپری می کنند، راحتی و احساس امنیت آن ها جزء مسائل حائز اهمیت به حساب می آید.

ابعاد تخت ها طبق استاندارد مشخصی که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین و تصویب گردیده اند طراحی و تولید می شوند البته در بعضی مواقع به سفارش اشخاص یا مراکز درمانی، تخت ها با ابعاد بزرگ تر و گاها با ابعاد کوچک تر تولید می گردد. ابعاد تخت بیمارستانی یکی از عوامل ایجاد راحتی بیمار و احساس رضایت و امنیت وی می باشد که در هنگام تولید تخت بیمارستانی می بایست مدنظر قرار داده شود.

ابعاد استاندارد تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی دارای ابعاد بیرونی به طول 220 سانتی متر و عرض 110 سانتی متر (ابعاد داخلی به طول 200 سانتی متر و عرض 90 سانتی متر) می باشد

ارتفاع تخت بیمارستانی

ارتفاع تخت بیمارستان در تخت پایه ثابت 75 سانتی متر بوده و در تخت بیمارستانی با قابلیت تنظیم ارتفاع از 38 سانتی متر تا 100 سانتی متر متغیر می باشد .

لازم به ذکر است که ارتفاع تخت ها هم مانند ابعاد در تخت بیمارستانی سفارشی قابل تغییر هستند.

تخت بیمارستانی سه شکن مکانیکی - کد 104 - تخت بیمارستانی صحرایی

چرخ تخت بیمارستانی

چرخ های مورد استفاده در تخت بستری به سه مدل متفاوت تقسیم می گردند که شامل چرخ های کفی، چرخ های پیچی و چرخ های پینی تقسیم می شوند. استفاده از انواع مختلف چرخ تخت بیمارستانی بسته به نوع تخت و نوع طراحی تخت و محل اتصال دهنده تخت به چرخ می باشد. چرخ ها می توانند دارای ترمز باشند. بعضی از این چرخ ها از مواد پلی یورتان تشکیل شده و مقاوم در برابر مواد اسیدی می باشند. به طور کلی ابعاد مورد استفاده چرخ ها بین 25 سانتی متر تا 75 سانتی متر می باشند .

لازم به ذکر است جنس و نوع چرخ ها نسبت به کارایی تخت ها متفاوت می باشند .

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با انواع تخت بیمارستانی و آشنایی با تخت بیمارستانی صحرائی و انواع تخت بیمارستانی صحرائی و تجهیزات بیمارستانی صحرایی می توانید از صفحات مربوطه بازدید بفرمایید یا برای مطالعه نکات خرید تخت بیمارستانی و مشاوره و اطلاع از قیمت تخت بیمارستانی با شماره 02166410796 تماس حاصل فرمایید.

انواع تخت بیمارستانی صحرایی