بیمارستان ها به عنوان خانه دوم بیماران شناخته شده و از آن جایی که در زمان بیماری فضا و حریم بیمار محدود به فضای بیمارستان می گردد باید شرایط را طوری محیا سازیم تا حداکثر میزان آرامش و راحتی ممکن را برای استراحت بیمار و ارائه مراقبت های درمانی فراهم گردد.

انواع تخت بیمارستانی اعم از تخت برقی و تخت مکانیکی که در بخش های مختلف مراکز درمانی به منظور استراحت بیمار در طول 24 ساعت بستری تعبیه گردیده اند و دارای مدل های متفاوتی می باشند. این تخت ها دارای امکانات متفاوتی جهت ایجاد آسایش بیمار بوده که سبب متمایز گردیدن آن از سایر تخت های معمولی می گردد.

از جمله امکانات تخت ها می توان به تنظیم موقعیت های مختلف و زوایای مختلف، تنظیم ارتفاع کلی تخت و وجود حفاظ های مستحکم برای جلوگیری از افتادن بیمار اشاره نمود. اما در بین تمامی این موارد می بایست به این نکته هم اشاره کرد که تخت بیمارستانی دارای استانداردهای لازم جهت محافظت از بیماران می باشد.

استاندارد در تجهیزات پزشکی

به مجموعه ای از قانون ها، اصول و مشخصاتی که برای حصول اطمینان از کیفیت تجهیزات و خدمات در نظر گرفته می شود استاندارد می گویند. در تولید تجهیزات پزشکی رعایت استاندارد اهمیت فراوانی دارد.

حضور علامت استاندارد بر روی هر کالایی به معنای پیروی کردن از قوانین می باشد. کالاهای دارای تائیدیه استاندارد، دارای کیفیتی مطابق معیارهای تعیین شده بین المللی می باشند. لازم به ذکر است که استانداردهای تعیین شده در اکثر نقاط دنیا مشابه بوده و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

در تمامی کارخانه های تولید تجهیزات پزشکی این امر صدق می کند و باید طبق استانداردها و گواهینامه های تنظیم شده عمل نمایند و در واقع رعایت این قوانین و گواهینامه ها یک امر ضروری می باشد. به طور مثال رعایت استاندارد ISO9001 و ISO13485 جزء مهم ترین اصولی می باشد که تمامی شرکت های تجهیزات پزشکی باید آن را رعایت نمایید.

استاندارد ISO1348 برای کمک به سازمان های تجهیزات پزشکی در طراحی صحیح محصول و ارائه خدمات درست در زمینه تجهیزات پزشکی تنظیم شده اند.

رعایت این دو استاندارد برای حفظ سلامت و جان انسان ها اهمیت زیادی دارد و باعث استفاده بهتر و مفید از تجهیزات پزشکی گردیده و ایجاد پیوند موثری بین مشتری و عرضه کننده می شود. رعایت اصول استاندارد باعث افزایش بهره وری و مدیریت هزینه و زمان می گردد.

تخت بیمارستانی سه شکن مکانیکی - کد 104 - تخت بیمارستانی صحرایی

استاندارد تخت بیمارستانی

علاوه بر موارد ذکر شده، موارد دیگری نیز وجود دارند که در طراحی و تولید تخت های استاندارد نقش دارند.

ابعاد تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی استاندارد باید دارای ابعاد بیرونی 220 سانتی متر و عرض 110 باشند. همچنین ابعاد داخلی آن ها شامل طول 200 سانتی متر و عرض 90 سانت خواهد بود. ابعاد تخت بیمارستانی در ایجاد حس امنیت و آرامش در بیماران موثر می باشد. زیرا بیمار در این تخت ها جای بیشتری برای گذراندن اوقات خود داشته و فضای بیشتری برای جا به جا شدن در تخت دارند.

ارتفاع تخت بیمارستانی

منظور از ارتفاع در تخت های بیمارستانی فاصله بین کف تا سطح تخت های بیمارستانی می باشد. ارتفاع تخت های بیمارستانی در تخت های با پایه های ثابت 75 سانت بوده و در تخت های بیمارستانی با قابلیت تنظیم ارتفاع از 38 سانت تا 100 سانت متغیر می باشد. تخت های با قابلیت تنظیم ارتفاع برای بیمارانی که نیاز به جا به جایی و پایین آمدن از تخت دارند مناسب تر می باشند. البته لازم به ذکر است که ارتفاع تخت ها مانند ابعادشان در تخت بیمارستانی سفارشی قابل تغییر می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تخت بیمارستانی و انواع تخت بیمارستانی، آشنایی با تخت بیمارستانی صحرائی و انواع تخت بیمارستانی صحرائی و تجهیزات بیمارستانی صحرایی می توانید از صفحات مربوطه بازدید بفرمایید یا برای مطالعه نکات خرید تخت بیمارستانی و مشاوره و اطلاع از قیمت تخت بیمارستانی با شماره 02166410796 تماس حاصل فرمایید.

انواع تخت بیمارستانی صحرایی