با افزایش سن، افراد به دلایلی مانند کهولت سن یا بیماریشان قادر به مراقبت از خود نیستند، در نتیجه این افراد نیازمند نگهداری و رسیدگی های ویژه ای هستند. بسیاری از افراد تجربه کافی برای مراقبت از سالمندان را ندارند و تنها به رفع نیازهای روزانه آن ها می پردازند. در ادامه به چندین نکته مهم که برای نگهداری از سالمندان اهمیت فراوانی دارد اشاره خواهیم نمود.

مراقبت از سالمندان

در وهله اول باید دریابیم که افراد نیمه مختار می توانند چه فعالیت هایی را انجام دهند. در واقع این افراد دارای فعالیت مغزی سالم بوده و از نظر صحبت کردن توانایی کامل را دارند اما به دلیل ضعف بنیه، سن بالا و یا مبتلا بودن به بیماری خاصی قادر به مراقبت از خود نیستند. در شرایط عادی این افراد نیازمند کمک بوده و می توان با چند راهکار ساده مانند نصب کردن میله هایی در کنار تختشان یا نصب میله هایی در سرویس بهداشتی به آن ها کمک نمود. ضمن اینکه این افراد نیاز دارند تا در طول شبانه روز شخصی در کنارشان حضور داشته باشد تا از ایجاد حوادث احتمالی جلوگیری نماید.

شرایط مراقبت از سالمندان در منزل

از دیگر موارد حائز اهمیت نظافت محیط می باشد. برای مثال تهویه خانه می بایست به درست انجام شود و تازه باشد. بهتر است ملحفه و لحاف ها به صورت هفتگی تعویض گردند. افراد مسن نیاز دارند که در مسائل بهداشت فردی مانند حمام رفتن به آن ها کمک شود. بهتر است لباس های این افراد به صورت روزانه تعویض شود . اما در نهایت به مهم ترین مساله خواهیم پرداخت، به منظور رفاه حال این افراد بهتر است که تخت خانگی را با تخت بیمارستانی خانگی تعویض نمایید. با دانستن تفاوت تخت بیمارستانی و تخت خانگی می توانید تصمیم درستی برای انتخاب تخت مناسب بگیرید.

تخت بیمارستانی مناسب برای سالمندان

نیازبه تخت های بیمارستانی جهت رفاه حال بیماران یا سالمندان و حتی مراقبان آن ها امری طبیعی می باشد. در گذشته این تخت ها صرفا جهت استفاده در بیمارستان ها طراحی و تولید می گردیدند اما امروزه به عنوان تخت بیمارستانی مناسب برای منزل جهت مراقبت از سالمندان یا بیماران نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی استفاده از این تخت ها در منازل شرایط را برای بیماران و سالمندان راحت تر نموده است. آن ها می توانند با توجه به مکانیزم تغییر شکن، تخت را در حالت های مختلف قرار دهند و از حالت یکنواختی خارج شوند.

تخت بیمارستانی صحرائی - تخت بیمارستانی تمام ABS - تخت بیمارستانی برقی

انواع تخت بیمارستانی

تخت های بیمارستانی به سه دسته تک شکن، تخت دو شکن و تخت سه شکن تقسیم می شوند. علاوه بر این این تخت ها در دو نمونه تخت الکتریکی و تخت مکانیکی تولید می گردند.

در سالمندانی که برای مدت طولانی بر روی تخت ها بستری خواهند بود و قادر به حرکت کردن نمی باشند استفاده از تخت های سه شکن توصیه می شود. تخت های سه شکن به بیماران این امکان را می دهند که بنا بر نیازشان در حالت های مختلف تغییر زاویه ایجاد نمایند. اکثر این تخت ها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع تخت می باشند که باعث سهولت در جا به جایی بیماران می گردد. این تخت ها توسط کنترل پنل هایی که بر روی ریل های جانبی تخت نصب گردیده اند تغییر حالت می دهند.

به طور کلی تخت های بیمارستانی باید دارای ارتفاع استاندارد باشند و قسمت سری و پایین تخت باید قابل تنظیم باشند. این تخت ها دارای ابعاد استاندارد به طول 220 سانتی متر و عرض 110 یانتی متر بوده و ارتفاع ثابت ان ها 75 سانتی متر است که این ابعاد به نسبت تخت های معمولی بیشتر بوده و باعث ایجاد حس راحتی و امنیت در سالمندان می گردد. از دیگر مزایای تخت های بیمارستانی می توان به وجود ریل های جانبی نصب شده در دو طرف تخت اشاره کرد که علاوه بر کمک به بیماران در جا به جایی، از آن ها در برابر افتادن های ناگهانی محافظت می نماید.

مزایای استفاده از تخت های بیمارستانی برای سالمندان

  • تغییر شکن و تغییر موقعیت
  • تنظیم ارتفاع تخت
  • ابعاد استاندارد
  • بهداشتی بودن
  • قابلیت شستشو و ضد عفونی
  • آسان نمودن عمل دفع
  • تسهیل در نگهداری از سالمندان و بیماران
  • قابل استفاده در منازل
  • حمام دادن سالمندان در تخت ها

تخت های بیمارستانی سه شکن تجهیزات پزشکی صحرایی به صورت زیر است:

تخت بیمارستانی سه شکن برقی – کد 101

تخت بیمارستانی سه شکن برقی – کد 102

تخت بیمارستانی سه شکن مکانیکی – کد 103

تخت بیمارستانی سه شکن مکانیکی – کد 104

تخت بیمارستانی سه شکن مکانیکی – کد 105

تخت بیمارستانی سه شکن مکانیکی – کد 106

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با انواع تخت بیمارستانی و آشنایی با تخت بیمارستانی صحرائی و انواع تخت بیمارستانی صحرائی و تجهیزات بیمارستانی صحرایی می توانید از صفحات مربوطه بازدید بفرمایید یا برای مطالعه نکات خرید تخت بیمارستانی و مشاوره و اطلاع از قیمت تخت بیمارستانی با شماره 02166410796 تماس حاصل فرمایید.

انواع تخت بیمارستانی صحرائی