همانطور که پیش تر عنوان شد، مهم ترین عامل در هنگام خرید تخت بیمارستانی، راحتی بیمار بر روی تخت می باشد. بنابراین با توجه به شرایط بیمار باید تشخیص دهیم که چه نوع تختی برای بیمار مناسب تر و راحت تر می باشد.

تخت های بستری یکی از ابزارهای مورد نیاز برای نگهداری از بیمار است. انتخاب تخت ها به عواملی نظیر نوع بیماری، مدت زمان بستری، سطح خدمات مورد نیاز و وزن بیمار بستگی دارد. تخت بیمار دارای انواع متفاوتی بوده و بر اساس طبقه بندی کلی به دو نوع برقی و مکانیکی دسته بندی می شوند.

طبقه بندی تخت بیمارستانی از لحاظ مکانیزم تغییر زاویه شکن

تخت بیمارستانی مکانیکی

تخت بیمارستانی مکانیکی از ساده ترین انواع تخت بیمارستانی بوده و برای تنظیم ارتفاع و سر و پای بیمار از اهرم های دستی استفاده می شود. استفاده از این تخت ها برای بیمارانی مناسب است که بلند یا کوتاه بودن ارتفاع کلی تخت برایشان مهم نبوده و گاهی می خواهند زیر سرشان و یا پاهایشان را تغییر زاویه دهند. این نوع تخت ها با داشتن یک هندل دستی به شما این امکان را می دهند که به راحتی شکن ها را در زاویه مناسب قرار دهید. شما می توانید متناسب با نیاز بیمار و تخت بیمارستانی شکن دار انتخاب شده، قسمت زیر کمر، زیر پا و یا سر بیمار را به کمک هندل های دستی مکانیکی بالا و پایین نمایید.

برای مطالعه بیشتر در مورد مزایای تخت بیمارستانی مکانیکی تجهیزات پزشکی صحرایی از صفحه مربوطه بازدید نمایید.

تخت بیمارستانی سه شکن مکانیکی - کد 106 - تخت بیمارستانی صحرایی

تخت بیمارستانی برقی

این تخت مانند تخت بستری مکانیکی بوده با این تفاوت که در این تخت ها تنظیم ارتفاع و تنظیمات تغییر زاویه در نواحی سر و پا به صورت برقی و اتوماتیک انجام می گردد. این تخت ها بر اساس این که چند شکن در تخت استفاده شده باشد با توجه به انواع تخت بیمارستانی شکن دار و تفاوت آن ها به سه دسته تقسیم می شوند.

تخت برقی تک شکن

در این تخت ها زاویه سر توسط پنل برقی قابل تغییر می باشد.

تخت برقی دو شکن

در تخت دو شکن علاوه بر تغییر زاویه ناحیه سر و گردن، می توان توسط کنترل پنل های نصب شده، در ناحیه پای بیمار نیز تغییر زاویه انجام داد.

تخت سه شکن برقی

بهترین نوع تخت بیمارستانی از نوع 3 شکن برقی می باشد. این نوع تخت از 3 ناحیه دارای قابلیت تنظیم زاویه می باشند. تغییر زاویه در این تخت ها مانند سایر تخت های برقی توسط کنترل پنل های روی بدنه تخت انجام می گردد. تخت های برقی 3 شکن علاوه بر تغییر زاویه در ناحیه سر و پای بیمار قابلیت تنظیم ارتفاع و تنظیم زاویه در ناحیه کمر می باشند.

تخت بیمارستانی صحرائی - تخت بیمارستانی تمام ABS - تخت بیمارستانی برقی

از نمونه تخت های بیمارستانی برقی سه شکن تجهیزات پزشکی صحرائی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تخت بیمارستانی سه شکن برقی – کد 101

تخت بیمارستانی سه شکن برقی – کد 102

برای مطالعه بیشتر در مورد مزایای تخت بیمارستانی برقی تجهیزات پزشکی صحرایی از صفحه مربوطه بازدید نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تخت بیمارستانی و آشنایی با تخت بیمارستانی صحرائی و انواع تخت بیمارستانی صحرائی و تجهیزات بیمارستانی صحرایی می توانید از صفحات مربوطه بازدید بفرمایید یا برای مطالعه نکات خرید تخت بیمارستانی و مشاوره و اطلاع از قیمت تخت بیمارستانی با شماره 02166410796 تماس حاصل فرمایید.

انواع تخت بیمارستانی صحرائی