برخی از بیماران به دلیل کهولت سن و یا شدت بیماری قادر به حرکت کردن نمی باشند. بیمارانی که با چنین مشکلاتی روبرو هستند در طول شبانه روز بر روی تخت خوابیده و از انجام کوچکترین فعالیتی ناتوانند. این بیماران حتی در زمان غذا به صورت خوابیده بوده و توسط شکن های تخت به حالت نشسته در می آیند. بیمارانی که در چنین شرایطی هستند نیازمند یک پرستار تمام وقت با حوصله بوده و حتی شخصی ترین فعالیت هایشان مانند حمام کردن و دستشویی آن ها توسط پرستاران انجام می گردد.

یکی از مهم ترین نیازهای چنین بیمارانی، رعایت اصول بهداشتی می باشد زیرا عدم مراقبت مناسب از آن ها می تواند باعث ایجاد بیماری های قارچی، عفونی و یا زخم بستر شود. این بیماران به دلیل عدم فعالیت دچار ضعف سیستم دفاعی بدن گردیده و به راحتی به این بیماری ها مبتلا می گردند اما به دلیل ضعف بدنی درمان آن ها به سختی انجام خواهد شد. بنابراین شستشوی به موقع این بیماران بسیار ضروری می باشد.

استحمام در تخت بیمارستانی

استحمام در تخت یکی از اصلی ترین بخش نگهداری بیماران یا مراقبت از سالمندان در خانه به حساب می آید. قبل از شروع اطمینان حاصل نمایید که تمامی لوازم مناسب و مورد نیاز برای حمام را آماده کرده اید. بهتر است روی تخت را با ملحفه های ضد آب بپوشانید تا از نفوذ آب به داخل تشک جلوگیری نمایید. مراقب باشید که دمای اتاق و آب به گونه ای باشد که بیمار دچار سرماخوردگی نشود. شما باید فقط قسمت هایی را که در حال شستشوی آن هستید را بدون پوشش قرار دهید. این کار به این دلیل است که علاوه بر آن که بدن آن ها گرم مانده، از سرماخوردگی جلوگیری نمایید.

از قسمت بالا تنه سروع کرده و با لیف و شامپو بدن را شستشو دهید سپس توسط حوله ای تمیز که در آب گرم غوطه ور شده و آبگیری شده بدن آن ها را پاک نمایید. مطمئن شوید که مواد شوینده به طور کامل از روی پوست آن ها پاک شده باشد زیرا به جای ماندن مواد شوینده می تواند سبب ایجاد حساسیت های پوستی گردد.

پس از آن که تمام بدن بیمار را به همین روش شستشو دادید، بدن آن ها را توسط حوله خشک نمایید. برای شستشوی سر آن ها می توانید از شامپوهای بدون نیاز از آبکشی استفاده نمایید، اما اگر این شامپوها را در دسترس ندارید و یا خود شخص تمایل به شستشو با آب دارد می توانید آن ها را به پشت برگردانده و با در نظر گرفتن یک حوضچه مخصوص آب بر روی تخت موهای آن ها را بشویید.

در نظر داشته باشید که پس از حمام قسمت هایی از بدن بیمار که دچار خشکی می شود مانند ساق دست و پا را با لوسیون بدن چرب نمایید. پس از آن حوله ها و زیر انداز را برداشته و لباس را بر تن بیمار کنید. استحمام بیماران به آن ها احساس شادابی و سرزندگی می دهد و در بهبود روحیه بیمار تاثیر شگرفی خواهد داشت.

تخت بیمارستانی مناسب برای شستشوی بیمار

برخی از انواع تخت بیمارستانی مناسب برای شستشوی بیمار نیستند، مخصوصا تخت برقی بیمار، ممکن است در اثر شستشو و نفوذ آب به قطعات برقی، مشکلی برای موتور و یا خطری برای استفاده کنندگان به وجود بیاید، تخت های بیمارستانی تجهیزات پزشکی صحرایی با بهره گیری از متریال با کیفیت، موتور ضد آب تخت بیمارستانی، بهره گیری از ABS و پوشش الکترواستاتیک در تخت و … امکان شستشوی بیمار بدون ایجاد هیچ گونه مشکل یا خطری را فراهم می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تخت بیمارستانی و آشنایی با تخت بیمارستانی صحرائی و انواع تخت بیمارستانی صحرائی و تجهیزات بیمارستانی صحرایی می توانید از صفحات مربوطه بازدید بفرمایید یا برای مطالعه نکات خرید تخت بیمارستانی و مشاوره و اطلاع از قیمت تخت بیمارستانی با شماره 02166410796 تماس حاصل فرمایید.

انواع تخت بیمارستانی صحرائی