تمیز کردن لوازم بیمار با توجه به ویروس کرونا

اگر چه همیشه نظافت لوازم مرتبط با بیماران یک امر ضروری است، با توجه به شیوع و همه گیری ویروس کرونا (بیماری کووید-19) در سراسر جهان و لزوم اقدامات پیشگیرانه در مقابل این ویروس باید توجه ویژه ای به نظافت و ضدعفونی محیط های مرتبط با بیماران داشت.

لزوم ضدعفونی لوازم بیمار

اغلب اوقات لوازمی از قبیل صندلی، میز، تلفن، کمد، قیچی، دکمه های مورد استفاده توسط بیمار، کلید روشنایی و سایر لوازمی که بیمار آن ها را مدام لمس می کند به هنگام ضدعفونی مورد توجه هستند، اما تخت بیمارستانی در خانه و محیط بیمارستان نیز باید ضدعفونی گردند.

ضدعفونی تخت بیمار

به این منظور می بایست با استفاده از ضدعفونی کننده های مورد تأیید EPA، سطح بالایی، جلو و کناره های بالای تخت، تشک، چهارچوب تخت، کف تخت و ریل های جانبی و بین آن ها به دقت تمیز شوند. این موارد در هنگام شستشوی تخت بیمارستانی می بایست حتما شسته شود و با استریل کردن تخت بیمارستانی از امکان شیوع بیشتر بیماری جلوگیری شود.

تخت بیمارستانی صحرائی - تخت بیمارستانی فلزی - تخت بیمارستانی مکانیکی- تخت بیمارستانی یک شکن

چنانچه تخت به خون بیماری آغشته شده باشد باید حتما از ضدعفونی کننده های قوی تری که عمدتاً برای از بین بردن HIV و HBV مورد استفاده قرار می گیرند یا از محلول رقیق شده هیپوکلریت با نسبت 100:1 (کلر آزاد 500- 600 ppm) استفاده گردد.

صنایع پزشکی صحرایی تولیدکننده انواع تخت بیمارستانی و سایر تجهیزات بیمارستانی، در خدمت جامعه پزشکی و بیمارستانی کشور می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02166410796 تماس حاصل فرمایید.