تخت بیمارستانی یک از مهم ترین و تعاملی ترین تجهیزات بیمارستانی است. این تخت ها در واقع به عنوان تخت خوابی مخصوص اهداف پزشکی شناخته می شوند. بیمارانی که برای طی شدن دوره درمان نیاز به بستری دارند از همان لحظه اول درمان تا زمان ترخیص بر روی این تخت ها قرار می گیرند. در طول دوره درمان نه تنها بیمار بلکه تمامی پرسنل بیمارستان مانند پزشکان، پرستاران، کادر نظافت، همراهان بیماران و … ارتباطی با تخت بیمارستانی خواهند داشت. همین امر تاثیر کیفیت انواع تخت بیمارستانی را مشخص می کند.

در صورتی که تولید تخت بیمارستانی با کیفیت مناسب و در سطح استانداردهای بین المللی انجام نشود ممکن است صدمات جدی ای را به بیمار وارد نمایند. امروزه مراکز درمانی علاوه بر نوع طراحی تخت ها، کیفیت و سطح ایمنی تخت را نیز مد نظر می گیرند. انواع تخت بیمارستانی برای هر رده سنی سطح ایمنی متفاوتی را ایجاد می نماید.

تاثیر آسایش بیمار در روند بهبودی وی

مفهوم آسایش نه تنها شامل راحتی جسمی بلکه به امنیت، قابلیت استفاده و سایر عوامل بستگی خواهد داشت. به همین منظور طراحی تخت بیمار باید به گونه ای باشد که بتواند پاسخگوی نیازهای بیماران باشد. در نظر داشتن پارامتر راحتی به عنوان پارامتر اصلی، تاثیر مستقیمی از نظر جسمی و روحی بر بیماران خواهد گذاشت. طی تحقیقی که انجام شده است راحتی بیماران در بیمارستان متاثر از طراحی تخت بیمارستانی، میزان سروصدای بیمارستان و نور اتاق می باشد.

تخت بیمارستانی صحرائی - تخت بیمارستانی فلزی - تخت بیمارستانی مکانیکی

عوامل  و امکانات موثر بر امنیت و آرامش بیمار در تخت بیمارستانی

از آن جایی که می توان از بیمارستان به عنوان خانه دوم بیمار نام برد باید به عواملی مانند ایجاد حس امنیت و آرامش بیمار در طول زمان بستری توجه نمود. یکی از عوامی که ایمنی بیمار در تخت بیمارستانی را تضمین می کند وجود ریل های کنار تخت می باشد. حفاظ تخت بیمارستانی از بیماران محافظت نموده و از افتادن احتمالی آن ها در زمان خواب یا شرایطی که بیمار از هوشیاری کامل برخوردار نیست جلوگیری می نمایند. ریل ها متحرک بوده و در زمان های لازم می توان آن ها را به سمت پایین هدایت نمود تا بیمار در زمان جا به جایی دچار مشکل نشود.

از دیگر عوامل تاثیر گذار در ایجاد آرامش می توان به شکن تخت بیمار اشاره کرد. شکن ها به بیماران این امکان را می دهند تا نسبت به نوع نیازشان در حالت های مختلف به میزانی که می خواهند تغییر زاویه ایجاد نمایند.

همچنین تنظیم ارتفاع تخت می تواند به بیماران این اطمینان خاطر را بدهند که در زمان پایین آمدن از تخت دچار مشکل نخواهند شد.

اما در نهایت می توانیم به ابعاد و سایز تخت بیمارستانی اشاره نماییم. تخت های بیمارستانی نسبت به تخت های معمولی از ابعاد وسیع تری برخوردار هستند که در ایجاد حس امنیت در بیماران بی تاثیر نخواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تخت بیمارستانی و آشنایی با تخت بیمارستانی صحرائی و تخت بیمارستانی برقی و تجهیزات بیمارستانی صحرایی می توانید از صفحات مربوطه بازدید بفرمایید. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر برای انتخاب تخت بیمارستانی برای استفاده در منزل و یا نکات خرید تخت بیمارستانی و مشاوره و اطلاع از قیمت تخت بیمارستانی با شماره 02166410796 تماس حاصل فرمایید.

انواع تخت بیمارستانی صحرائی