افراد در حرفه های مختلف متناسب با نیازشان از تخت ها مناسب استفاده می کنند که این تخت ها بازدهی و کیفیت ارائه خدماتشان را بالا می برد. در مراکز ماساژ درمانی استفاده از تخت ماساژ باعث می شود که فرد ماساژگیرنده راحتی و آرامش بیشتری داشته باشد.

یک تخت ماساژ درمانی برای قرار دادن مشتری جهت دریافت ماساژ استفاده می گردد. این تخت ها دارای یک سطح صاف و یک گهواره صورت بوده که به مشتری این امان را می دهد تا در هنگام دراز کشیدن بتواند به راحتی نفس بکشد.

تخت های ماساژ دارای انواع گوناگونی بر اساس نوع کارایی می باشند. این تخت ها از نظر قابل حمل بودن، نوع پایه، ابعاد، بخش قرارگیری دست و سر انواع گوناگونی دارند.

انواع تخت ماساژ

تخت های ماساژ دارای دو نوع ثابت و متحرک می باشند. در سالن های ماساژی که دارای مشتریان زیادی می باشند تخت های ثابت مناسب تر می باشند. زیرا این تخت ها قدرت تحمل وزن بیشتری دارند. تخت های ثابت نسبت به تخت های متحرک سنگین تر بوده و به این دلیل که نیاز به جا به جایی ندارند این میزان سنگینی اهمیت چندانی نخواهد داشت.

پایه های این تخت ها از سه نوع چوبی، آهنی و آلومینیومی تهیه می شود.

تخت ماساژ با پایه آهنی

این تخت ها تحمل وزن بیشتری داشته و معمولا برای تخت هایی که در سالن های ماساژ استفاده می گردند مناسب تر هستند. تخت های با پایه های آهنی سالیان زیادی بدون کوچکترین سر و صدا و لرزش اضافه کار می کنند. اما این تخت ها در مناطق مرطوب، مستعد زنگ زدگی بوده و امکان دارد عمر مفیدشان کاهش یابد.

تخت ماساژ با پایه چوبی

این تخت ها دارای زیبایی بیشتری بوده و مناسب برای استفاده در سالن های اسپای لوکس می باشند. اما این تخت ها تحمل وزن و مقاومت کمتری نسبت به تخت های پایه آهنی دارند. اکثر تخت های متحرک از نوع پایه چوبی می باشند.

تخت ماساژ با پایه آلومینیومی

به دلیل وزن سبکشان گزینه مناسبی به عنوان تخت های متحرک بوده و دارای استحکام نسبی می باشند.

ابعاد تخت ماساژ

همانطور که گفته شد تخت های ماساژ دارای ابعاد و جنس های متفاوتی می باشند. ابعاد انتخابی شما بستگی به میانگین اندازه قد افراد بوده و باید به گونه ای انتخاب شوند که در هنگام ماساژ پاهای فرد ماساژ گیرنده از تخت بیرون نباشد. طول تخت ها اغلب 180 سانتی متر می باشد.

عرض این نوع از تخت به دو عامل بستگی دارد: 1- جسم فرد ماساژ گیرنده   2- قد ماساژور

تخت های موجود دارای عرض بین 60 تا 90 سانتیمتر بوده که 70 تا 75 مناسب ترین اندازه است. در صورتی که قد ماساژور کوتاه باشد تخت های با عرض کمتر مناسب تر می باشند. اگر از نوع ماساژ نقطه ای استفاده نمایید عرض 75 سانتیمتر مناسب بوده و در غیر این صورت فرد ماساژور باید بیش از اندازه خم شود.

بهترین ارتفاع برای این تخت ها 75 تا 80 سانتیمتر می باشد.

دو تخت ماساژ ارائه شده در صنایع پزشکی صحرایی عبارتند از:

تخت ماساژ کد 130

تخت ماساژ کد 133

تخت ماساژ - کد 133

فوم رویه تخت ماساژ

توجه داشته باشید که یکی از عوامل مهم که در هنگام خرید این تخت ها باید به آن دقت نمایید فوم رویه تخت ها می باشد.

فوم رویه باید به گونه ای باشد که در زمان وارد آمدن فشار به فوم، سفتی چوب کفی تخت ماساژ حس نشود. ضخامت فوم تخت های موجود 2.5 تا 7.5 سانتیمتر است. برای ماساژهایی که نیاز به فشار دارند فوم سفت مناسب تر هستند. اگر فوم تخت انتخابی بیش از حد سفت باشد باید فشار بیشتری به بدن فرد ماساژ گیرنده وارد نمایید.

بهترین نوع فوم در تخت ها فوم های ترکیبی می باشند بدین صورت که فوم کم قطر 2.5 در لایه پایین و از جنس سفت باشد و فوم رویی با قطر 7.5 و از جنس نرم باشد.

بر روی تخت های ماساژ سوراخی برای محل قرار گیری سر وجود دارد که باعث می شود که زمانی که فرد ماساژ گیرنده بر روی شکم دراز می کشد بتواند به راحتی نفس بکشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تخت بیمارستانی و آشنایی با تخت بیمارستانی صحرائی و انواع تخت بیمارستانی صحرائی و تجهیزات بیمارستانی صحرایی می توانید از صفحات مربوطه بازدید بفرمایید یا برای مطالعه نکات خرید تخت بیمارستانی و مشاوره و اطلاع از قیمت تخت بیمارستانی با شماره 02166410796 تماس حاصل فرمایید.

انواع تخت بیمارستانی صحرائی