تخت معاینه به منظور تشخیص و مداوای بیماران در مراکز های درمانی، بیمارستان ها، کلینیک ها و مطب های پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این تخت ها دارای ابعاد 70*180*65 سانتی متر بوده و قابلیت تحمل وزن تا 300 کیلوگرم را دارند.

انواع و اجزای تخت معاینه

تخت های معاینه دارای دو مدل پایه ثابت و پایه متحرک می باشند. تخت های معاینه پایه ثابت دارای استحکام بیشتری بوده و بیشتر مورد استقبال مراکز درمانی قرار گرفته اند. این تخت ها از نظر جنس زیره تخت به مدل های زیره چوبی، زیره ام دی اف و زیره فلزی تقسیم می گردند. بدیهی است که مدل های زیره فلزی مقاوم تر هستند و دچار شکستگی نمی شوند اما در مدل های زیر ام دی اف و چوبی امکان شکستگی به مراتب بیشتر است. یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در انتخاب و خرید تخت های معاینه جنس فوم و رویه های آن ها می باشد. تخت ها از نظر نوع فوم به کار رفته در آن ها به دو مدل فوم و رویه اسفنجی و رویه فوم سرد تولید می گردند که مدل های دارای فوم سرد از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

رویه تخت ها باید قابل شستشو و استریل کردن باشد و جنس پایه های آن ها باید از روکش های ضد زنگ تهیه شده باشد.

تخت های معاینه دارای انواع متفاوتی بوده و شامل تخت های سر تاشو، تخت های پایه ثابت، تخت های پایه تاشو، تخت های پایه هلالی و تخت های معاینه برقی می باشند.

تخت معاینه صنایع پزشکی صحرایی

تخت های معاینه تولید شده در صنایع پزشکی صحرایی عبارتند از:

تخت معاینه کد 124

تخت معاینه کد 135

تخت معاینه | تخت بیمارستانی صحرایی

کاربرد تخت معاینه

این تخت ها در مراکز درمانی کارایی های متفاوتی داشته و متناسب به نیاز مراکز خریداری می گردند. به طور مثال در درمانگاه ها و کلینیک ها در بخش های تزریقات، سرم تراپی و اتاق های نوار قلب مورد استفاده قرار می گیرند. یکی دیگر از کارایی های این تخت ها در مراکز فیزیوتراپی می باشد. در مراکز زیبایی از تخت های معاینه به منظور تخت لیزر استفاده می شود.

بعضی از این تخت ها برقی بوده و کنترل حرکت آن ها از طریق موتورهای داخل تخت تنظیم می شود. در این تخت ها پنل های کنترل به صورت ثابت و یا متحرک وجود داشته و با فشردن دکمه های تنظیم تخت می توان زوایای تخت را تغییر داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تخت بیمارستانی و آشنایی با تخت بیمارستانی صحرائی و انواع تخت بیمارستانی صحرائی و تجهیزات بیمارستانی صحرایی می توانید از صفحات مربوطه بازدید بفرمایید یا برای مطالعه نکات خرید تخت بیمارستانی و مشاوره و اطلاع از قیمت تخت بیمارستانی با شماره 02166410796 تماس حاصل فرمایید.

انواع تخت بیمارستانی صحرائی