ساخت تخت بیمار با توجه به نیاز بیمار

تخت بیمارستانی تختی است که جهت معاینه و بستری بیمار از آن ها استفاده می شود. این تخت ها علاوه بر ساختار مقاوم باید دارای ظاهری مناسب و مقاوم باشند.

مهم ترین مساله در طراحی تخت مریض، پارامترهایی می باشد که از ابتدا تا انتهای روند طراحی باید به آن ها توجه نمود. از جمله پارامترهای قابل اهمیت در ساخت تخت ها، ارگونومی، قیمت تخت بیمارستانی، ایمنی تخت بیمارستانی، استانداردهای FDA، طراحی فرم بدنه و مواد مورد استفاده در ساخت این تخت می باشد.

در تولید تخت بیمارستانی  باید تمامی استانداردها را در نظر گرفت. با توجه به کاربری تخت ها و نیاز آن ها به شستشو و استریل، از رنگ های الکترواستاتیک که به عنوان بهترین محافظ و عایق با بالاترین کیفیت شناخته شده اند برای رنگ آمیزی تخت ها استفاده می شود.

تخت بیمارستانی سه شکن مکانیکی - کد 104 - تخت بیمارستانی صحرایی

متریال مورد استفاده در تخت بیمارستانی

در چند سال اخیر با پیشرفت صنایع و تکنولوژی، مواد مورد استفاده در ساخت و تولید تخت های بیمارستانی تفاوت چشم گیری داشته است و نقش مواد پلیمری و پلاستیک در تولید تخت بستری بیشتر شده است. از جمله مواد مورد استفاده می توان به موادی مانند ABS اشاره کرد که کارایی فراوانی در روند تولید دارند. از مواد ABS به دلیل خواص خوب مکانیکی، مقاومت بالای شیمیایی، فرآیندپذیری و ظاهر براق و طبیعی که دارند استفاده می گردد همچنین ای بی اس ها دارای خاصیت پایداری رنگ بالایی هستند .

فلزات مورد استفاده در فرآیند تولید تخت بیمار شامل لوله های پروفیل و آلومینیوم بوده که هر یک از این مواد برای استفاده در بخش و قسمت خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. از مواد پلیمری برای کاور کردن کف تخت ها و سر تخت استفاده می شود این مواد دارای خواص فیزیکی و مکانیکی مفیدی بوده و اغلب آن ها عایق الکتریکی می باشند و همچنین استحکام بالایی در دماهای نسبتا بالا داشته و می توان گفت غیر قابل اشتعال هستند.

تولید تخت بیمارستانی با مواد ABS

از مواد ABS به دلیل مقاومت بالایی که دارند در کف تخت های بیمارستانی استفاده می شود. این مواد مقاومت بالایی داشته و از نظر بهداشتی پرکاربرد می باشد. مواد ABS علاوه بر مقاومت بالا دارای خواص خوب مکانیکی، فرآیندپذیری و ظاهر براقی می باشد.

مواد ABS در برابر دترجنت های ضدعفونی کننده، پایداری رنگ بالایی داشته و ظاهری مناسب را خواهند داشت. این امر باعث می شود در هنگام شستشوی تخت بیمارستانی یا استریل کردن تخت بیمار، آسیب نبینند.

از مواد ABS در فرآیندهای قالب گیری تزریقی، الکتروژن و وکیوم فرمینگ استفاده می شود.

خواص ورق ABS

ورق های ABS توسط الکترودهای با کیفیت بالا تولید شده و دارای خواص زیر می باشند:

  • غیر سمی بودن
  • قابلیت ترموفرمینگ آسان
  • الکتروژن یکنواخت
  • مقاومت شیمیایی خوب
  • خواص مکانیکی خوب
  • پایداری رنگ در برابر نور خورشید
  • بازیافت آسان

رنگ الکترواستاتیک

رنگ های الکترواستاتیک بر خلاف مدل های رایج رنگ ها که به صورت مایع یافت می شوند پودری و جامد می باشند. این رنگ ها مانند مابقی رنگ ها دارای رزین، هاردنر، پیگمنت های مختلف، فیلر و مواد افزودنی می باشند. مواد تشکیل دهنده این رنگ ها کاملا به صورت پودری بوده و نحوه ترکیب و تولید آن ها مکانیسم خاص خود را دارد.

به منظور تولید این مدل از رنگ ها مواد اولیه به صورت مذاب با هم مخلوط می گردند و پس از سرد شدن طی دو مرحله به ذرات مطلوب تبدیل می گردند. به طور کلی به دلیل نحوه استفاده و مدل پاشیدن رنگ آن ها را رنگ های الکترواستاتیک می نامند. نحوه رنگ آمیزی توسط رنگ های الکترواستاتیک بر اساس باردار نمودن سطح فلز و پودر رنگ بوده و با جاذبه مثبت و منفی بین سطح و پودر، رنگ بر روی سطح می نشیند.

مزایای رنگ پودری الکترواستاتیک

  • برگشت پذیری و مقرون به صرفه بودن
  • بدون حلال و دوستدار محیط زیست
  • امکان دستیابی به ضخامت بالا و بدون مشکل ریزش
  • قابلیت ضدعفونی و شستشو
  • مقاوم در برابر خراشیده شدن و آتش سوزی

همچنین لازم به ذکر است که تخت بیمارستانی سفارشی با مواد مورد نظر نیز قابل ساخت می باشد.

برای آشنایی با تخت بیمارستانی صحرایی، انواع تخت بیمارستانی صحرائی و تجهیزات بیمارستانی صحرایی می توانید از صفحات مربوطه بازدید بفرمایید یا برای مطالعه نکات خرید تخت بیمارستانی و مشاوره و اطلاع از قیمت تخت بیمارستانی با شماره 02166410796 تماس حاصل فرمایید.

 

انواع تخت بیمارستانی صحرائی