پاراوان

پاراوان در اصل یک کلمه فرانسوی با نام پاراونت بوده که در معادل فارسی به معنی پرده می باشد. پاراوان ها در سال 1860 تحت حکومت ناپلئون سوم با موجی از هنر ژاپنی آمیخته شد و به طور خاص با طرح و نقش های مختلف روی پرده ها مورد استفاده قرار گرفت. در قرن بیستم در بعضی جاها از پاراوان با نقش و نگارهای خاص به عنوان تزئین استفاده شد. امروزه پاراوان در مدل های مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد پاراوان در صنایع پزشکی

پاراوان ها جداکننده های چند بخشی هستند که در کلیه فضاهای درمانی از قبیل درمانگاه ها، مطب ها، کلینیک ها و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند. از آن ها در بیمارستان هایی که محدودیت اتاق دارند به منظورایجاد حفاظی بین تخت دو بیمار، برای راحتی کادر درمان و بیماران و همراهانشان استفاده می شود.

پاراوان پزشکی - کد 118

در واقع از این جداکننده ها برای ایجاد فضای معاینه بیماران و یا جداسازی محل تزریقات استفاده می کنند. این پاراوان ها دارای خاصیت تاشوندگی می باشند که هر قسمت تاشونده به عنوان یک لت شناخته می شود. به طور کلی پاراوان ها لت هایی هستند که با لولا به یکدیگر متصل می گردند. آن ها از قرار گرفتن صفحات پلی کربنات نشکن مابین سازه های آلومینیومی ساخته شده اند.

پاراوان های استاندارد معمولا دارای 3 تا 4 لت بوده تا بنوانند در شرایط پایدارتر و مقاوم تری قرار گیرند. همچنین پایه های آن ها نقش تحمل وزن پاراوان را بر عهده دارند و در صورتی که استانداردهایشان رعایت نشده باشد مقاومت ایستایی پاراوان از دست می رود.

انواع پاراوان

پاراوان ها به دو نوع چرخ دار و بدون چرخ تقسیم بندی می شوند که لازم به ذکر است نوع دارای چرخ آن معمولا به دلیل سهولت در جا به جایی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. همانطور که گفتیم پاراون ها دیوار حائلی میان بیماران، کادر درمانی و همراهان بیمار می باشد که دربعضی از مواقع در شرایط اضطراری نیاز به جابه جایی آن ها برای ایجاد فضای بیشتر می باشد به همین دلیل است که مدل چرخدار آن ها دارای محبوبیت بیشتری می باشد.

جنس و ابعاد پاراوان

این محصولات در ابعاد و جنس های گوناگون تهیه و توزیع می گردد. استاندارد این محصول دارای عرض 40 تا 60 سانتی متر و ارتفاع 10 تا 15 سانتی متر می باشد.

پاراوان ها معمولا با جنس MDF، PVC و یا پارچه ای تولید می گردند. چنان چه عرض لت های آن ها بزرگتر یا کوچکتر باشد باعث از دست دادن مقاومت ایستایی آن ها شده و با کوچکترین ضربه باعث رها شدن ان ها بر روی زمین خواهد شد که آثار روانی مخربی برای کادر درمانی و بیماران به وود خواهد آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تخت بیمارستانی و آشنایی با تخت بیمارستانی صحرائی و انواع تخت بیمارستانی و تجهیزات بیمارستانی صحرایی می توانید از صفحات مربوطه بازدید بفرمایید یا با شماره 02166410796 تماس حاصل فرمایید.